چگونه از بیت کوین استفاده کنیم؟!

خب در این مطلب میخواهیم برای استفاده از بیت کوین رو شرح بدیم ، انواع کیف پول های بیت کوین کدوم هستند ، چند نوع کیف پول بیت کوین داریم و مزیت های هر کدوم رو بررسی میکنیم.

بیت کوین رو اگه بخواهیم به صورت خیلی ساده تر بگیم میشه مثل یک پول مجازی ، یعنی مثل دلار و تومان ولی توی اینترنت هست و میشه برای دیگران ارسال کرد ، خرید کرد و کارهای بسیار دیگه ای.

ویژگی های دیگه ی بیت کوین رو میشه به امکان استخراج یا تولید ، امنیت بسیار بالا ، بدون محدودیت و بدون تحریم و ناشناس بودن ، نامتمرکز بودن اطلاعات و … برشمرد.

بیت کوین محدوده ، ببیشتر از 21 میلیون بیت کوین قابل تولید نیست و با توجه به اینکه ماینرها و تولید کننده ها باعث افزایش امنیت شبکه و بیت کوین میشه ، به خاطر همین ماینرها ، امنیت اش بسیار بالاست ، بدون محدودیت هست یعنی هر کسی که آدرس بیت کوین داشته باشه میتونید بیت کوین ارسال کنید و با توجه به اینکه در انحصار کشور ، سازمان و افراد خاصی نیست امکان تحریم کردنش وجود نداره.

یکی از مزیت های شبکه ی بیت کوین اینه که شما و هر کسی که از بیت کوین استفاده میکنه اگه آدرس بیت کوین خودش رو منتشر نکنه یا فاش نکنه ناشناس هست و امکان اینکه هر دولت بخواد ببینه آدرس شما چیه و ماله چه شخصی هست خیلی سخت هست و به آسونی امکان پذیر نیست.

نامتمرکز بودن یعنی تمامی داده های انتقالات و موجودی در سراسر اینترنت با داشتن هسته ی بیت کوین امکان پذیر هست ، یعنی مثل بانک مرکزی با داشتن یک پایگاه داده یا دیتاببیس که تمامی موجودی روی یک سرور یا مرکز قرار میگیره و هیچ شخصی بدون داشتن دسترسی از بانک امکان مشاهده نقل و انتقالات و موجودی و … رو نداره ، بیت کوین نامتمرکز هست و هر شخصی میتونه ببینه که هر آدرسی چقدر موجودی داره و به چه آدرس هایی بیت کوین انتقال داده ، و با توجه به اینکه بیت کوین ناشناس هست یعنی آدرس بیت کوین شما توی اینترنت منتشر نشده و کسی نمیدونه ، پس کسی هم نمیتونه بفهمه که هر آدرس برای چه شخصی هست ودولت ها هم نمیتونن مالیات از شما بگیرن (اگه بفهمن که سود شما چقدر بوده که ممکنه مالیات از شما بگیرن).

خب ، این چند ویژگی از صدها و هزاران ویژگی از بیت کوین هست.

چطور از بیت کوین استفاده کنیم؟!

برای استفاده از بیت کوین اول سعی کنید دانش خودتون رو در اون مورد (اینجا بیت کوین) افزایش بدین ، مخصوصا خطرات اش ، یکی از بدترین خطرهای بیت کوین و مشکلات ای که میتونه برای شما ایجاد بکنه ارسال اشتباه بیت کوین هست ، با توجه به اینکه آدرس بیت کوین با حرف و اعداد انگلیسی هست و نمیشه فهمید که برای چه شخصی بیت کوین ارسال می کنید پس اگه اشتباه به یک آدرس بیت کوین ارسال کنید نمی توانید بیت کوین ارسال شده رو پس بگیرید.

یکی از مشکلات بیت کوین که یک مزیت هم محسوب میشه تغییرات قیمت بیت کوین هست یعنی اگه شما برای یک بیت کوین صد میلیون تومان پول داده باشین و بیت کوین قیمت اش نزولی بشه و بخواهید بیت کوین خودتون رو نقد کنید ممکنه با ده درصد کاهش قیمت بیت کوین ، پول نقدی شما به 90 میلیون تومان کاهش پیدا کنه و این باعث ضرر شما بشه و برعکس اگه ده درصد افزایش قیمت داشته باشه پول شما میشه 110 میلیون تومان که باعث یک برد در نگهداری و سود شما در این معامله میشه.

خب برای استفاده از بیت کوین کافیه که شما یک آدرس بیت کوین یا کیف پول بیت کوین داشته باشید ، انواع کیف پول های بیت کوین موجودی است که قابل استفاده روی ویندوز ، لینوکس ، مک ، ای او اس ، اندروید ، تحت وب ، سخت افزاری و کیف پول کاغذی و سکه ای هست.

در مورد ویندوز ، لینوکس ، مک ، ای او اس ، اندروید روی سیستم عامل شما باید نصب بشه و مزیت های اون رو میشه دسترسی سریع تر ، کارایی آسان تر (عملکرد) درنظر گرفت که در این موارد به این نکات هم باید توجه داشت که در صورتی که سیستم عامل شما ویروسی بشه و باعث دزدی کلید ها یا … بشه ، هکر میتونه موجودی یا بیت کوین شما رو بدزده و دست شما هم با توجه به اینکه شبکه ی بیت کوین ناشناس هست دست شما جایی بند نیست.

در نسخه ی وب ، هم که میشه به کیف پول های آنلاین و صرافی ها مانند بایننس و … نام برد ، امنیت مطلوب تری داره چرا که در سایت ها و صرافی ها بخش خاصی به نام امنیت دارن و همیشه مراقب بیت کوین هاتون هستند و باید به این نکته هم توجه کنید که کیف پول های آنلاین بیشتر هم در خطر هک و دزدی قرار دارن که صرافی های گوناگونی تا الان هک شدن و باعث برشکسته شدن و خالی شدن موجودی های کاربران شده و کاربران هم نتونستن بیت کوین های خودشون رو پس بگیرن.

کیف پول های سخت افزاری نسبت به موارد بالا از امنیت بیشتری برخودار هستند چرا که در حالت سرد نگه داری میشن و باعث عدم دسترسی هکر و … میشن ولی خب با توجه به اینکه برای استفاده باید به اینترنت وصل بشن و مشکلات خاص خودشون رو دارن ، نسخه های قدیمی کیف پول های سخت افزاری مانند لجر باید یک تلفن همراه یا یک سیستم عامل کنارشون برای استفاده باشه و به آسونی نمیشه انتقال داد ، برای کیف پول های سخت افزاری توصیه میشه افرادی استفاده کنن که ارزش بیت کوین اشون بالاست و علاقه به نگهداری بیت کوین دارن و باید از امنیت بالاتری برخودار باشه. (بیشتر صرافی ها و سایت ها بیشتر از 90درصد رمزارزهاشون ، مانند بیت کوین رو در حالت سرد نگه می دارن تا در صورت هک شدن بیشتر رمزارز یا بیت کوین اشون رو حفظ کنن.).

کیف پول های کاغذی هم روی کاغذ چاپ میشن و با توجه به اینکه اصلا به اینترنت و شبکه ها وصل نیستن از امنیت بسیار بالاتری برخودار هستن ولی خب برای ارسال نسبت به کیف پول های سخت افزاری مشکلات بیشتری دارن چون سایت های کمتری برای انتقال با پرایوت کی خود کاربران دارن که معروف ترین اش بلاک چین دات کام هست.

کیف پول سکه ای که جدیدا مد شده برای هدیه ساخته شده و روی سکه آدرس بیت کوین حکاکی شده و میشه برای انتقال یا دریافت ازاون استفاده کرد.

کیف پول های کاغذی و سکه ای مهم ترین امنیت مربوط به پرایوت کی یا کلید خصوصی داره که در صورتی که هکر بتونه کلید خصوصی یا پرایوت کی رو بگیره میتونه کیف پول شما رو خالی کنه ، همچنین در نسخه های سیستم عامل و تحت وب نیز کلید های بازیابی موقع ثبت نام داده میشه که کاربران باید دقت کنن که در صورتی که این کلید ها رو گم کنن یا شخص دیگه ای اون رو در اختیار بگیره میتونه حساب شما رو خالی کنه و اگه گم هم کنید باید با بیت کوین و رمزارزهاتون خداحافظی کنید پس سعی کنید چند تا پرینت بگیرین و در جاهای امنی بگذارید.(جایی نباشه که حروف با گذشت زمان بره یا آب بخوره و دیگه قابل خوندن نباشه).

خب بعد از اینکه شما کیف پول خودتون رو انتخاب کردین ، به شما یک آدرس بیت کوین میده.

مثلا : 1L75ip4GsPzzEeZGaH9a4EFzmbi8t5rdmQ

این کلمات بالا که با حروف انگلیسی کوچک و بزرگ و اعداد هست (حروف O انگلیسی بزرگ ، حرف i انگلیسی کوچک و بزرگ و عدد 0 (صفر) به دلیل اینکه ممکنه اشتباه گرفته بشه در آدرس ها استفاده نمیشه.) یک آدرس بیت کوین هست که هر کسی میتونه برای من بیت کوین ارسال کنه.

خب بعد از اینکه آدرس بیت کوین رو گرفتین ، اگه بخواهید از کسی بیت کوین دریافت کنید کافیه آدرس بالا رو برای اون شخص ارسال کنید.

برای ارسال نیز شما بیت کوین باید داشته باشید که میتونید از روش هایی مانند خرید بیت کوین از شهرکوین استفاده کنید یا اگه شخصی بیت کوین برای شما ارسال کرد از همون استفاده کنید.

برای ارسال نیز کافیه آدرس بیت کوین شخص ای که میخواهید براش بیت کوین ارسال کنید دریافت کنید و موقع ارسال در بخش ارسال آدرس بیت کوین از اون استفاده کنید یا از شهرکوین بیت کوین خریداری کنید و آدرس بیت کوین شخص ای که میخواهید بیت کوین ارسال کنید ، آدرس اون رو در شهرکوین درج کنید تا بیت کوین برای اون ارسال بشه.

برای آموزش های تصویری کافیه روی این لینک کلیک کنید تا از سایت آپارات ویدئوهای شهرکوین رو مشاهده کنید

کاربرد های بیت کوین بیشتر برای ارسال ، خرید و فروش استفاده میشه و برای ترید کردن توصیه میشه که قبل از انجام ترید حتما از کارشناس ها یک مشورت بگیرین و دوره های مربوط رو بگذرونید.

شهرکوین ، آموزش خرید و فروش بیت کوین

0

پست های مرتبط

سیگنال پلاس ، راه حلی برای تحریم بایننس
بیت کوین چیه؟!
انتشار اپلیکیشن اندورید شهرکوین
سوالات عمومی در مورد بیت کوین (بخش اول)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *